אין זה סוד שמרבית העבודה של קידום האתרים באה לידי ביטוי בבניית הקישורים אל האתר.
לצערי ולצער מקדמים רבים זהו פרמטר מרכזי לדירוג האתר בשאילתות מסויימות בגוגל.
איך למעשה זה עובד?
בניית קישורים היא הובלת המשתמש או הבוט של גוגל אל האתר שלנו על ידי הוספת מאמר באתר שהוא לא שלנו (או שלנו כאשר יש לנו תשתית רחבה של אתרים שבנינו) דבר הצורך לא מעט כסף.
למה שמישהו ישים קישור אל האתר שלנו?
הסיבה המרכזית היא שזה פשוט משפיע לטובה על קידום האתר שלו בגוגל, איך? כאשר מציעים לבעל אתר לפרסם מאמר איכותי בן 500 מילה על אותו תחום שהאתר שלו עוסק אין סיבה שהוא לא יגיד לא.
למה בעצם?
קודם כל גוגל מסתכל בצורה נורא חיובית על כך שנוסף אל האתר תוכן, ועוד תוכן רלוונטי ואיכותי, דבר שני כאשר אנשים המבקרים באתר רואים תוכן חדש הם נכנסים אליו מאריכים את הזמן שהייה שלהם באתר וזהו עוד פרמטר מרכזי לדירוג גבוה של האתר.
עוד דבר שגוגל בודק זה האם האתר שמקושר למאמר הוא אתר איכותי ואם כן גוגל רואה באתר המקשר מאין אתר עם סמכות, עוד פרמטר המשפיע על הדירוג.
בטח בהתחלה שמתם לב שכתבתי "לצערי" אז למה בעצם? כתבתי את זה מכיוון שהמאמרים צריכים להיות איכותיים בני 500 מילה ולא כולנו ניחנו בכישורים נהדרים של כתיבת תוכן, לכן אנו צריכים לשכור עורך תוכן או כותב מאמרים שיכתוב עברונו את המאמר, וכותבי תוכן איכותיים כמובן לא זולים, מה גם שיש נישות בהן בעלי אתרים דומים לשלנו דורשים סכום לא מבול של כסף עבור פרסום מאמר באתרם.
איך יודעים מאילו מילים לקשר?
הרבה מקדמים כאשר הם מוציאים מאמר הם מוציאים מלא קישורים יוצאים מאותן מילים על מנת לבסס אותם כמילות מפתח, זהו כמובן דבר לא נכון.
כן חשוב להוציא קישור ממילות מפתח מרכזיות, אבל לא רק, אפשר להוציא גם ממילים שקשורות, כמו למשל אם אני רוצה לקדם את מילות המפתח "קידום אתרים" אני אוציא מהם קישור אבל לא רק. אני יכול להוציא גם מבניית קישורים, גוגל אנליטיקס וורדפרס וכולי'.
גוגל מספיק חכם כדי להבין על איזו מילים אנחנו מעוניינים לקדם את האתר, אז אל תספימו ואל תוציאו יותר משני קישורים מכל מאמר, ותשתדלו שיהיו תמונות.
לסיכום, בניית קישורים הוא פרמטר מרכזי, לכן אתם לא רוצים לחפף שאתם בונים קישורים, תעשו לכם תוכנית מסודרת עם אקסל, תצרו קשרים עם בעלי אתרים מקודמים ותוציאו קישורים בסדר קבוע, גוגל אוהב את זה.